تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص طبی – تجهیزات آزمایشگاهی
تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص طبی

تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص طبی ابزاری است که برای آشکارسازی نشانگرهای بیماری و سلامت به کار گرفته می‌شوند. ‌برای استفاده از آنالایزرهای تشخیصی یا همان تجهیزات آزمایشگاهی یک سری از موارد کلیدی تحت اندازه‌گیری قرار می‌گیرند.
انواع تجهیزات آزمایشگاهی تشخیص طبی

انواع تجهیزات آزمایشگاهی شامل: نشانگرهای متابولیک (شیمی خون) مانند گلوکز ، اوره و پتاسیم – تست‌های عملکرد کبد – شاخص‌های حمله قلبی و بیماری قلب – نشانگرهای بیماری تیروئید – اندازه سلول خونی و شمارش سلولهای مختلف خونی – عفونت میکروبی و ویروسی نظیر HIV یا Pylori – نشانگرهای ایمنولوژیکی و آنتی بادیها است.
تشخیص طبی

هر مدل آزمایشگاه دارای یک سری اجزای مرکزی می‌باشد که این تجهیزات آزمایشگاهی عبارت است از آنالایزرهای شیمی، آنالایزرهای سنجش ایمنی، کیت‌های سنجشی و آنالایزرهای هماتولوژی. آنالایزرهای تخصصی برای سنجش‌هایی به کار می‌رود که انجام آنها کمتر متداول است یا هنوز به شکل خودکار شده نیستند. به‌علاوه، کیت‌های ارزیابی را می‌شود به منظور بررسی‌های بالینی در مجموعه‌ها یا دسته‌های کوچکتر، خریداری کرد.

به طور معمول این کیت‌ها را می‌شود با تجهیزات آزمایشگاهی استاندارد همانند با یک طیف سنج و دیگر تجهیزات به کار گرفته شده برای تست‌های الایزا استفاده کرد.

آنالایزرهای تشخیصی که جزو تجهیزات آزمایشگاهی محسوب می‌شوند، در رابطه با موارد گوناگون از نظر حساسیت، پرتال بودن و راندمان کاری دیده می‌شوند که محدوده گسترده‌ای از حوزه‌های کاری را شامل می‌شوند از آنالایزرهای بزرگی که در آزمایشگاه خدمات مرکزی استفاده می‌شوند گرفته تا تجهیزات پرتابلی که در کنار تخت بیمار به کار گرفته می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست