راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه – راهنمای آزمایشگاه
راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه

بسیاری از آزمایشگاه‌ها با مواد مؤثری که ممکن است مضر باشند، با نادرستی کار می‌کنند و کمتر آزمایشگاههایی هستند که راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه را به کار ببرند. کار یا تحقیق در مورد عوامل عفونی باید تنظیم و اطمینان حاصل شود که کارکنان آزمایشگاه، جامعه و محیط زیست محافظت می‌شوند. عوامل بیولوژیکی در سطوح چگونگی خطرناک بودن آنها محسوب می‌شوند و از آنجا که سطح ایمنی بیولوژیکی افزایش می‌یابد، محدودیت‌ها و موانع اعمال می‌شود.

از عوامل بیولوژیکی که در آزمایشگاه کشت شده‌اند به چیزهایی مانند پاتوژنهای حیوانی که ممکن است به طور تصادفی در تماس با کارگران قرار بگیرند، مقررات ایمنی بیولوژیک و بهترین روش برای تحقیقات آزمایشگاهی در سطح وسیعی اعمال می‌شود. با راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه که راهنمای جامع در مورد ایمنی بیولوژیکی است مطمئن باشید که همه اطلاعات برای محافظت از کارکنان خود، محیط زیست و جامعه محلی را در اختیار شما گذاشته‌ایم.
سطوح بیولوژیکی

در راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه چهار سطح ایمنی بیولوژیک برای محافظت در برابر عوامل خاص بیولوژیکی، از جمله باکتری‌ها، قارچ‌ها، انگل‌ها، پریون‌ها، عوامل ریتکسیا و ویروس‌ها طراحی شده‌اند. احتمالا مهمترین اقدامات ایمنی در آزمایشگاه برای مهار ویروسها است که می‌تواند به سرعت در حال گسترش و آسیب جدی در صورت تصادف آزاد شود.

سطح خطر ایجاد شده توسط یک عامل بیولوژیک با استفاده از سه معیار تعیین می‌شود: بیماری پاتوژن، در دسترس بودن اقدامات پزشکی یا درمان پیشگیری و پتانسیل آن برای گسترش. سطوح بیولوژیکی برای شناسایی اقدامات ایمنی برای عوامل مؤثر در آزمایشگاه برای جلوگیری از آلودگی طراحی شده‌اند.
سطح ۱

سطح اول، پایین‌ترین سطح امنیت بیولوژیکی است که تهدیدی کمتری دارند و در بزرگسالان سالم به طور مداوم باعث بیماری نمی‌شود. تحقیق در این آزمایشگاه‌ها معمولا نیازی به تجهیزات مهار ویژه‌ای ندارند و آزمایشگاه‌ها از ساختمان عمومی جدا نمی‌شوند. اقدامات استاندارد میکروب شناسی معمولا برای دستیابی به مهار موفقیت آمیز کافی است.

اینها شامل استفاده از pipetting مکانیکی، دست زدن به تیغه‌های ایمن، دست زدن به مراقبت دقیق از مواد و خانه سازی کامل است. ضدعفونی سطوح کار، نشت مواد مهم است. استاندارد تجهیزات شخصی حفاظتی در آزمایشگاه مانند کت آزمایشگاهی، دستکش و محافظ چشم کافی است.
سطح ۲

سطح دوم امنیت غذایی شامل آزمایشگاه‌هایی است که با عوامل مرتبط با بیماری انسان کار می‌کنند. این شامل پاتوژن‌ها یا ارگانیسم‌های عفونی می‌شود که به سلامت انسان، مانند انسفالیت اسب و اچ آی وی به خطر می‌زند. اغلب آزمایشگاههای سطح دو تاکید بیشتری بر دستکاری دقیق دارند تا از آسیب دیدن پوست جلوگیری شود و همچنین از جذب غشای خوراکی یا آلودگی مخاطی جلوگیری شود.

ایستگاه چشمی نیز باید در دسترس باشد. دست زدن محتاطانه تیز و ظروف قابل شستشو مقاوم در برابر سوراخ کردن نیز اجباری است. آزمایشگاه‌هایی که دارای رتبه‌های سطح دو هستند بایستی یک کتابچه راهنمای ایمنی بیولوژیکی در آزمایشگاه داشته باشند که ایمنی سازی لازم را داشته باشد و این که آیا بانکی سرم برای محافظت از کارکنان مورد نیاز است. کابینه ایمنی بیولوژیکی یا دستگاه معادل آن باید برای مهار موثر استفاده شود و اتوکلاو باید برای تصفیه مناسب استفاده شود.
سطح ۳

سطح سه بیوفیزیک برای آزمایشگاه‌هایی که با کارکنانی که به شدت کنترل می‌شوند کار می‌کنند و در سازمانهای دولتی مناسب ثبت می‌شود. عواملی که نیاز به سطح سه امنیت بیولوژیک دارند، بیماریهای جدی یا مرگبار هستند که می‌توانند از طریق استنشاقی ساده ذرات و قطره‌ها منتقل شوند. علاوه بر رویه‌های ایمنی در سطح دوم، کنترل دسترسی دقیق‌تر و دفع زباله‌های فرایند‌های زباله نیز اعمال می‌شود. به عنوان مثال، لباسهای آزمایشگاهی قبل از شستشو در داخل آزمایشگاه باید ضد عفونی شوند.

نمونه‌های سرم پایه نیز باید از همه کارکنان آزمایشگاه در معرض خطر جمع آوری شود. لباسهای شسته شده، و ماسکها لازم هستند. دسترسی باید جدا از دالان ساختمان عمومی باشد و دو درب خود را بسته باشد. تهویه باید جریان هوا با جهت مستقیم را از یک منطقه تمیز، بدون گردش خون ارائه دهد.
سطح ۴

نمایندگان که خطر بالقوه مرگ و میر را به خطر می‌اندازند، نیاز به سطح چهار امنیت بیولوژیکی دارند تا حداکثر حفاظت و مهار را فراهم کنند. علاوه بر اقدامات احتیاطی ایمنی مورد نیاز در سطح ایمنی بیولوژیک سه، سطح چهار نیاز به تغییر کامل لباس قبل از ورود به آزمایشگاه، دوش در خروج و دفع زدایی از تمام مواد قبل از خروج از تاسیسات. آزمایشگاه باید به طور کامل از ساختمان اصلی جدا شود. آزمایشگاه باید دارای تهویه اختصاصی و تهویه خروجی باشد، با جریان هوای خروجی از طریق فیلترهای هوای فشرده با راندمان بالا فیلتر می‌شود.

در راهنمای بیولوژیکی در آزمایشگاه در مورد اورژانسی ایمنی بیولوژیک، تمام مسئولین باید از جمله ادارات دولتی مناسب مطلع شوند. تحت RIDDOR (گزارش آسیب‌ها، بیماری‌ها و مقررات حوادث خطرناک) هر گونه حادثه، حوادث یا عفونت‌هایی که شامل عوامل بیولوژیکی در محل کار هستند باید گزارش شود. بسته به حادثه، این موارد یا به اداره بهداشت و ایمنی یا آژانس حفاظت از سلامت ارجاع می‌شود. گزارش حوادث سریع و ساده است، با یک فرم که می‌تواند تکمیل شده و به صورت آنلاین ارسال شود. این باید توسط صاحب آزمایشگاه یا مدیر انجام شود.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

*

code

فهرست